The Tree of Life: Sinopsis (Mama MV)

Assalamualaikum~~~~

Hu-hay korank! Ini novel terbaru yang akan di langsungkan bersama-sama dengan FDO..... Hehehe.... (^v^)

Anyways, tak banyak yang boleh di beritahu pasal yang ni sebab Angah belum pastikan cam mana plot cerita.... Angah terfikir nak buat Exo-K je tapi time last Trial SPM.....

POP!!

keluar satu Idea iaitu Exo-M turut menyertai novel ni. Huhuhuhu.... time Ujian pun sempat cari Idea ke??? Anyways, Angah rasa Angah akan buat cerita berdasarkan Lagu Debut Exo Planet... Mama

Ngehhehehehehe...... cumaaa.... angah tokok tambah sedikit supaya ada Heart-Thrilling-Romance dalam cerita TTL ni.....

Okay, Apa yang telah angah kaji sehari
sebelum post en3 ni tentang Exo Planet.... Angah rasa... lebih baik angah buat Sinopsis dari penerangan kan???

Sinopsis The Tree of Life(TTL) berdasarkan Mama:

        Ada sepohon pokok yang di gelar Tree Of Life yang memberi kehidupan kepada bumi dan ia adalah punca segala keamanan  di langit dan di bumi. Tree of life ni ada 12 Legend atau penjaga untuk mengekalkan Tree of Life ni kekal hidup selama beribu tahun dan melindungi bumi.
        Suatu hari, pokok yang mereka jaga selama beribu tahun mati akibat perbuatan manusia yang menuju kehidupan moden dan menghancurkan alam, serta sekali menghancurkan The Tree Of Life. Dunia bertemu pengakhirannya dan bencana menimpa Bumi. seperti:
Musim Tidak menentu: hujan batu, Jerebu tebal, Hujan asid(melecur), Tornado yang sering berlaku, dan Lain-Lain lagi bencana alam serta musim yang 10x teruk.
ketidakseimbangan Alam: Hutan menjadi padang Pasir, padang pasir menjadi hutan beracun. Bandar Maju hancur akibat flora yang mengganas dan banyak lagi.
Kepupusan Manusia: akibat kemusnahan dunia, Manusia tidak dapat bertahan di bumi dan ramai menjadi korban atas bencana alam yang tidak dapat mereka tanggung.
     
        Semasa The Tree of Life mati, The 12 Legend mengambil keputusan untuk membelah dua The Tree of Life dan sembunyikannya dari dunia. setiap belah pokok di jaga oleh 6 Legend, The Sun dan The Moon.  mereka akan berpisah merantau ke seluruh penjuru alam dan menyamar menjadi manusia biasa dan menyembunyikan diri mereka sebenar sebagai The Legend of The Tree of Life. Ini adalah satu-satunya cara untuk menghidupkan The Tree of Life.
        Hidup mengikut arus zaman tanpa mengalami kehidupan tua, mereka melihat bagaimana manusia bergelut untuk hidup tanpa The Tree of Life, selama beribu tahun mereka melihat kesengsaraan manusia di atas muka bumi yang fana itu.
        walaupun mereka hidup di bumi yang sama tetapi mereka melihat langit yang berbeza. walaupun mereka melihat langit yang sama, mereka hidup di bumi yang berbeza. tetapi, satu persamaan antara 12 legends ini. mereka percaya suatu hari nanti The Tree of Life akan hidup semula dengan adanya Manusia yang berhati suci.
     
Ok!!!! nampaknya ini Sinopsis nya.... Angah akan bagi cerita penuh time cuti ni.... Just wait Okay???

The 12 Legends....


                                                                       Cover the Tree of Life!!!!
 Tunggu Yea korang!! (,,^w^,,)


No comments:

Post a Comment