The chosen one: Special (Part 4)

part 4 (Last)

Mereka melihat keadaan bilik mesyuarat umpama ianya mimpi ngeri mereka. Mulut mereka semua terngangah luas, rasa hampa dan kecewa semua kerja mereka selama 6 hari ini sia-sia semuanya. Segala rahsia dengan Aoi, pengorbanan Aily semuanya… SIA-SIA!

Zack dan Jeff pula tengah mengkaji tentang keadaan bilik itu. Mana tahu adaa petunjuk siapa dalang dalam kerosakan decoration Party untuk Aoi.

 “Hopeless!” jerit Aily ganas meletup. “Aku taknak jadi mangsa belajar lagi untuk dua hari lagi berperap di dalam pejabat tu nampak buku 24 hour!”

Luhan menarik Aily dalam dakapannya dan memeluknya erat sambil mengusap rambut Aily. “Breath in Aily, Takda gunanya kalau marah.”

Aily menarik nafas dalam beberapa kali sehingga jantungnya berdegup dengan normal semula. “Siapa buat ni mati.” Ayat yang keluar mulut Aily buat bulu romah di badan mereka semua remang. Bahaya Aily ni kalau dia marah.

Hyomin memandang kearah Sora. “Senior?” dia nak tahu apa rancangan Sora tentang ni sebab dia sendiri menemui jalan buntu.

Sora mengeluarkan phonenya dan dail nombor Violet. “Hello. Ada party Pooper di bilik mesyuarat. Semuanya hancur…. Ya, ya… Semuanya. MANA----” Sora mengeluh. “Terpaksa ke Bandar lagi untuk beli barang baru….. aku sendiri tak tahu….” Sekali lagi Sora mengeluh. “Aku nak bercakap dengan Alex, dia ada di sana kan?”

Alex yang baru datang nak tolong kawannya di dapur mengambil phone Violet dan letak di telinganya. “Hello, aku rasa kita kena bahagikan kepada tiga kumpulan untuk jayakan dalam masa dua hari.”

“Cam mana?”

“Kumpulan pertama kemas bilik mesyuarat tu. kedua, ke Bandar cepatkan beli barang decoration manakala kumpulan lain tinggal di dapur teruskan memasak. Hanya Dessert yang tinggal jadi… sempat kot.”

“Okay, tapi siapa nak pantau Aoi? Aily tak boleh sebab dia dah dapat Migraine ge-gara 3 hari berperap di pejabat belajar non-stop dengan Aoi.”

Alex mengurut batang hidungnya dengan dahi yang berkerut cuba fikirkan cam mana. “Biar aku yang uruskan benda tu. Yang penting party untuk Aoi siap sebelum hari jdinya. Di tempat kamu ada berapa orang?”

“Tujuh termasuk aku.”

“Okay. Di sini ada Sembilan, jadi 16 orang semuanya. So, lima orang tinggal di bilik mesyuarat. Zack, Jeff, Hanna tinggal. Joan dan Kai akan datang ke sana untuk bantu.” Alex beri signal kepada dua ketua sekolah itu untuk bergerak keluar. “Kau, Hyomin, Aily, Luhan dan Violet pula ke Bandar untuk beli decoration. Lima lagi tinggal di dapur dan aku akan uruskan Aoi. Faham?” Alex bersuara bukan sahaja dengan Sora tapi yang lain di depannya.

Mereka semua mengangguk faham. “Okay. Aoi belum bangun lagi time-time cuti mungkin kami boleh sneak out tanpa pengetahuannya.”

Alex menjungkit kening mendengar Aoi belum bangun time jam 7 pagi cam ni. Pelik, kenapa? “Okay, thanks for the information.” Alex matikan taliannya dan keluar dari bilik masak itu ke Asrama Thunder.

“Dia nak ke mana tu?” Soal Leiya kepada Junki. “Lain macam je muka dia”

Junki hanya mengangkat bahu. “Entah.”

>X<

Aoi masih lagi dia terlentar diatas katilnya, menggulungkan diri di bawah selimut tebal malas, semalas-malasnya bangun untuk jalankan tugasnya sebagai penolong setia. Kenapa? Ini first time kita dengar Aoi malas cam ni?

Hah! Ini di sebabkan semalam. Dia nak sangat keluar date dengan Alex dan siapkan laporan tu dengan cepat  tapi ada pula masalah Aily dan dia terpaksa tangguhkan niatnya nak tagih hutang Alex dengannya. Tapi, lepas tu Alex pula sibuk untuk beberapa hari ni. Siapa tak sedih? Girlfriend mana tak sedih? Hah? Hah?!

Aoi menarik selimutnya menutup muka apabila terdengar ada orang masuk kedalam bilik. Dia tak nak orang nampak mukanya sembab akibat menangis semalaman.

“Aoi?”

Aoi tenggelamkan dirinya kedalam selimut bila dengar namanya di panggil. Great, orang yang aku taknak dia nampak aku cam ni desis hati Aoi.

Alex mengeluh melihat Aoi cuba mengelak darinya dan dia duduk di tepi kepala katil Aoi. Dia ingin menarik selimut tu tapi terbatal. “Aoi, kenapa ni?”

AOi menggeleng tidak bersuara.

“Aoi marah sebab semalam kan?” Dia cuba meneka dan tekaannya betul bila Aoi tenggelemkan dirinya dalam selimut.

Alex menggaru kepalanya yang tak gatal cuba fikir cam mana nak ceriakan Aoi. “Okay-okay. Alex nak make up tentang tu so please keluar dari selimut tu dan beritahu Alex apa Aoi nak?” katanya dengan Sweet tapi gagal.

Alex memandang Aoi yang masih berkeras dan tersenyum nakal. “Alex kira sampai lima, kalau Aoi tak bangun, Alex join in dalam selimut tu nak?” Tiada respon. “Okay. Satu…. Dua… tiga…”

Aoi masih tak berganjak dan Alex menyeruh tongkat keluar dalam genggamannya. “Empat…” kilauan magic keluar apabila Alex goyangkan wandnya mengelilingi Aoi. “Lima!”

Selimut Aoi terangkat di udara membuat Aoi terkejut, belum sempat PS ini nak bertindak Alex dah menyelit dan memeluk Aoi dengan erat sebelum Selimut Aoi jatuh kembali menutup badan mereka.

Aoi memandang Alex yang tersenyum nakal. “Alex!”

Alex memandang Aoi dan mengenyit mata. “Apa? Alex nak cozy dengan Aoi salah ke?” Soalnya dengan muka tak bersalah dan eratkan lagi pelukannya. “This is nice…”

Aoi pula naik merah disebabkan Alex. “let go.”

“No”

“Please..”

“maybe.. No”

“Pretty please..” Aoi mula buat puppy ice.

Alex mengalah nampak muka cute Aoi. “Dengan satu syarat.”

“Apa dia?” Aoi mula tak sedap hati apabila Alex kembali tersenyum.

“Aoi kena ikut Alex tanpa ada banyak soal. Okay?” Aoi tak bagi respon sebab musykil. “kalau tak, kita boleh berpeluk sepanjang hari dan Alex tak boleh tahan kalau lama sangat. Tak tahan.” Alex menangkat kening double jerk.

Aoi terus menggeleng keras.. “Okay, OKAY! Aoi setuju, boleh lepaskan sekarang?”

Alex menggeleng. “Nope.” Dia kembali memeluk Aoi dengan erat membuat Aoi geram. “Just five more minit.” Katanya dengan nada yang lembut. “Aoi tahu tak betapa rindunya Alex selama Aoi koma sebulan lebih tu? Ni hari… Alex nak kutip semua yang pernah hilang akibat Black.” Alex melepaskan Aoi dan bantu makwe dia bangun.

“Tukar baju. Kita akan ke Enchanted mountain ni hari.” Katanya dengan senyuman manis.

Aoi blur akibat terharu kata-kata Alex tadi. “u-untuk?”

Alex memutarkan bola matanya dan mula menolak AOi masuk kedalam bilik Air. “Untuk seorang perempuan dan seorang lelaki keluar bersama. Date. Apa lagi?” Dia menutup pintu bilik air Aoi. “Mandi cepat sebelum Alex masuk kasi mandi Aoi, Nak?”

“No!” Terdengar bunyi pintu di kunci membuat Aex tertawa kecil. Sampai bila-bila pun dia takkan pernah bosan sakat Girlfriendnya.

Usai membersihkan diri, Aoi mengenakan pakaian biasanya. Jeans hitam, baju putih polos dengan elbow length kemeja dan topi hitam dengan rambut di ikat satu. Alex hanya tersenyum melihat cara pemakaian Aoi.

“Apa?”

Alex menggeleng. Dia membuka baju kemeja Aoi, lontarkannya semula dalam closet. Membuka topi dan huraikan ikatan rambut aoi. “Much better.”

Dengan itu mereka keluar dari kawasan sekolah menggunakan penyapu terbang Alex. Aoi nak guna penyapunya sendiri tapi di sebabkan syarat Alex dia terpaksa akur. Perjalanan atau ‘penerbangan’ mereka mengambil masa kita-kita sejam lebih untuk sampai ke destinasi mereka.

Alex land di tengah-tengah hutan tersebut. “Welcome to enchanted mountain.” Katanya mendepakan tangan kearah tumbuhan hijau di sekeliling mereka.

Aoi memandang tumbuhan-tumbuhan di sekitar mereka dengan kagum. “ini kali pertaa Aoi nampak tumbuhan cam ni.”

“Sebab tu namanya Enchanted.” Alex mengambil tangan Aoi dan di genggam erat. “Aoi kata nak vacation kan?” katanya dengan lembut sambil mengusap tangan Aoi. “Alex akan tunaikan harapan Aoi. Ini hari, hanya kita berdua. Terokai hutan ni selama 2 hari.”

Aoi terharu dengan keprihatinan Alex terhadapnya dan mengangguk gembira. Entah cam mana Alex boleh masuk ke sini tanpa kena belasah oleh penjaga hutan ni tapi dia tak kisah, dia percaya Alex tahu apa dia buat. Dia sanggup tinggalkan kerjanya untuk dia. He’s so Sweet!

Dengan itu, mula lah penerokaan mereka di Enchanted Mountain itu. Pertama, Alex bawa Aoi ke sarang Unicorn di kaki Pelangi. Bukan Unicorn sahaja tapi Elv dan harta karun pun ada di tempat tersebut.

“Jangan Sentuh apa-apa, Elv tak suka emasnya di kacau.” Kata Alex dengan senyuman melihat Aoi gembira. Heh, kerja kerasnya tak sia-sia berunding dengan Elv untuk lawat tempat mereka.

Aoi mendekati salah satu kuda bertanduk itu dan cuba menyentuh kepalanya. Apabila Kuda itu mengizinkan, Aoi tersenyum dan membelainya dengan manja. “Woa… tak sangka aku akan pegang unicorn.”

“Cam mana kalau tunggang?”

Aoi memandang Alex dengan terkejut. “Boleh ke?”

Alex mengangkat Aoi naik Kuda tersebut dan menepuk badan Unicorn tu. “Philip, boleh kan?”

“Kalau dia aku benarkan. Kenapa tak cakap Cik Aoi yang datang.”

Mata Aoi terbeliak besar mendengar kuda yang dia tunggang bercakap. “Ka-kau boleh bercakap?!”

Unicorn itu mengangguk sambil galloping kakinya. “Ya, ini hari saya akan menemani Cik Aoi dengan Lord of 
The Fire Element sepanjang kamu berada di sini.”

Aelx turut naik belakang Philip, memastikan Aoi takkan jatuh, dia duduk di belakang Aoi. “Jom gerak.”

Kuda bertanduk itu mula berjalan keluar dari sarangnya.

Aoi tersenyum gembira tak sabat nak tahu ke mana mereka akan pergi selepas ni. “Kita nak ke mana?”

Alex memandang Jam tangannya. 11.32pm. “Hmm…. Apa kata ke tepi juram?”

Philip mengangguk akur dengan arahan Alex.

“Untuk apa ke sana?”

Alex tersenyum dan memeluk pinggang Aoi. “You’ll see.”

>X<

“Decoration dah sampai!” Sora Membuka pintu bilik mesyuarat dengan beberapa buah shopping bag di tangannya.

Kumpulan pertama yang baru habis kemas bilik mesyuarat tersenyum dan segera menolong kumpulan kedua membuka semua bungkusan untuk hias bilik tersebut.

“Okay-okay, kita ada 3 jam untuk hias bilik besar ni dan 2 jam buat laporan untuk di hantar kepada Aoi ahad ni. Mana Senior Zack dan Senior Jeff?” Soal Luhan yang sibuk menyusun jadual mereka.

“Mereka di panggil sebab ada sekumpulan pelajar keluar tanpa izin. Sekejap lagi balik lah.” Sahut Hana. Dia mengeluarkan belon dan pengepam.

Luhan mengangguk dan memandang kearah Aily. “Apa kata kau rehat dulu? Lepas pening kau hilang baru bantu kami okay?”

“Tapi--”

“Dan…” Luhan menyambung. “Kau ada mock exam nanti. Nak kakak kau naik berang kalau gred kau tak naik?”

Aily akhirnya akur. “Okay. Kalau nak apa-apa aku di pejabat kak Aoi.” Luhan mencium dahi Aily sebelum Aily pergi untuk berehat.

Sementara di dapur….

“Kau pasti ke ini berhasil?” Soal Elli melihat Leiya sedang menggaul acuan untuk buat Cake.

Leiya si pakar potion mengangguk. “Aku dah expert dalam campur dan mixing bahan. Dah tentu dan aku pasti ini betul.”

Cloud yang baru masukkan acuan biskut dalam ketuhar menggeleng. “Ini dah ke tiga kali kita buat cake ni dan kalau gagal lagi aku tak tahu apa nak buat.”

“Aku tak yakin dengan bahan cake Leiya ni. Bahan buat cake dan bahan buat potion jauh bezanya--- Aduh!”

Leiya bercekak pinggang selepas mengetuk kepala Jun dengan senduk. “jangan pandang rendah dengan kebolehan aku.”

“Bukan pandang rendah tapi tak percaya. Mana Junki?” Elli terus ubah subjek bila nampak Leiya naik merah.

Cloud mengangkat bahu. “Ni minggu kan pelajar tingkatan 3 nak mengkaji bintang. Tentu dia buat persiapan untuk ni malam dengan cikgu.”

“Jap, Cloud kau dah tukar serbuk tidur Night ke?” Soal Jun baru ingat.

Mereka berdua saling berpandangan dengan riak wajah yang horror.

>X<

Kembali ke Pejabat Aoi di mana Aily berfikir nak rehatkan diri…

Aily rebahkan badannya di sofa putih itu dan memejamkan mata. Dia menarik nafas dalam beberapa kali cuba tenangkan mindanya dari semua seksaan yang telah dia lalui dalam masa 6 hari itu. “Dua hari lagi…” katanya dengan senyuman tapi senyuman itu hilang apabila memikirkan di sabotaj party yang mereka buat selama tu. “kalau aku tahu sia buat tu, mati.”

Hampir lagi Aily nak pejamkan mata tetiba dia terdengar sesuatu di sebalik meja kerja Aoi dan segera bangun. “Siapa tu?”

Satu lagi bunyi membuat Aily berdiri dan tongkat sakti sedia di tangan. “Keluar! Sebelum aku bakar kau hidup-hidup.”

Mata Aily terbeliak besar melihat Night keluar dari sebalik meja tersebut dengan badan penuh dengan glitter warna-warni, kakinya ada melekat cebisan kertas dan belon pecah. “Night? Kau party pooper tu?”

Aily tertawa kecil dan mengangkat Night, membersihkan badannya yang kotor. “Kenapalah aku tak fikirkan kau dalangnya? Tentu kau marah sebab kami tidurkan kau dan tak bawa kau sekali kan? Sorry lah pasal tu.” Aily mengusap badan Night dan kembali duduk di sofa. “Aku nak tidur.”

Mereka berdua menguap dan tidur bersama-sama di sofa putih tersebut.

>X<

-Skip forward- Petang. 5.35pm.

Alex baru habis mengumpul kayu api untuk berkemah di tepi tasik malam ni bersama Aoi. Dia melihat Aoi sedang merendamkan kakinya dengan Philip di sisinya memantau.

“Best nampak.”

Aoi berputar apabila terdengar suara Alex dan tersenyum. “Yes! Nampak water spirit bermain di bawah jurang dengan ombak is priceless! Cam mana Alex tahu di situ ada water spirit?”

Alex membuka kasutnya dan merendamkan kaki sebelah Aoi. “Dari seseorang.” Aoi menjungkit kening tidak puas hati membuat Alex tertawa kecil. “Dari Encik Erik.”

Aoi mengangguk puas hati. “So…. Lepas ni apa lagi?”

“Relaks my princess, ni malam ada persembahan di bawah bulan pernama.” Katanya dengan senyuman apabila mata Aoi bersinar-sinar tidak sabar mahu lihat ekspedisi mereka seterusnya.

“Alex…”

“ya?”

Aoi rebahkan kepalanya dibahu Alex. “Thank you…”

Alex mengangguk dan memeluk bahu Aoi. Dia cium kepala kekasihnya dan mereka memandang matahari terbenam di antara dua gunung bersama.

Setelah itu, Alex nyalakan unggun api dan mereka makan malam bersama sementara menunggu ‘persembahan’ yang Alex katakan.

“Berapa lama lagi?” Soal Aoi sudah tidak sabar.

Alex memandang jamnya. “sebentar lagi.” Alex menggunakan kuasanya untuk memadam api dan menarik Aoi bersembunyi di sebalik semak. “Shhhhh….”

“Ada apa?” bisiknya teruja. Persembahan tu dah nak mula ke?

“Nampak je ke tengah tasik tu.”

Aoi mengangguk dan memandang kearah tasik. Tak lama kemudian, muncul satu figura wanita dengan dress putih, berambut perang panjang hinggan pinggang yang di belai lembut oleh angina malam.

Siapa perempuan tu? nampak dari mukanya, umur lingkungan awal 20-an. Cantik pula tu! desis hati Aoi melihat perempuan yang menari sendiri di atas tasik.

“Dia spirit di tasik ni yang berumur lebih 200 tahun.” Alex berkata sepertinya menjawab isi hati Aoi.

Tetiba, mereka nampak segumbal daun terbang mengelilingi perempuan tersebut membuat spirit itu tertawa gembira. Selepas itu, daun-daun itu bertukar menjadi seorang lelaki. Mereka mula menari bersama mengikut rentak music alam, bunyi dari daun di pokok di tiup angin dan belalang menyanyi. Serta bunyi seruling yang entah dari mana datangnya.

Aoi kagum melihat dua couple itu menari. Dia terus menarik Sleeve baju Alex tanpa matanya berganjak dari mereka berdua. “Alex… cantiknya..”

Alex mengangguk. “Perempuan tu dulunya manusia yang mati di tasik ni, manakala lelaki tu ialah spirit of the forest. Cinta mereka tidak tercapai kerana mereka berlainan makhluk. Sebelum perempuan tu mati, dia selalu menari di sini dengan spirit hutan. Suatu hari, Dia mati dan menghembuskan nafas terakhir di tepi tasik dan menjadi Spirit tasik di sini. Sehingga sekarang, setiap bulan penuh mereka akan berjumpa dan menarik bersama hingga matahari muncul.”

Aoi tambah kagum mendengar kekuatan percintaan mereka. “Hebatnya…”

“So, may I take this dance?”

Aoi berputar memandang Alex yang menghulurkan tangannya kearah Aoi. “Untuk?”

“Hey, Dua insan bercinta sedang menari. Kita? Tak boleh menari ke?” Katanya dengan senyuman yang lembut.

Aoi tergelak kecil dan menyambut tangan Alex. “Cheesy.”

Alex mengangkat bahu buat muka tak bersalah. “Well, cheesy in a romantic way.”

Alex menarik Aoi ke tepi tasik dan mereka mula menari mengikut irama lagu seperti mana couple di tengah tasik.

“Wanna know something?” Alex mula bersuara.

“Apa?”

Alex dekatkan mulutnya di telinga Aoi. “kau nampak cantik di bawah cahaya bulan.”

Muka AOi naik merah dan segera tunduk bawah. Alex mencapai dagu Aoi supaya dia memandang kearah Alex. “Kau nampak tambah cantik kalau kau malu.”

Mata mereka saling bertembung dan tenggelam dalam pandangan masing-masing. Seperti ia satu tarikan megnat membuat mereka semakin dekat setiap detik sehingga bibir mereka bertemu.

>X<

Keesokan paginya….

Matahari naik menerangi bumi dengan sinaran mentarinya yang indah dan membangunkan alam semula jadi untuk melakukan kerja mereka yang tersendiri.

Cahaya matahari tersebut menyilaukan mata Aoi membuat dia berputar dan memeluk bantal tidur dengan erat menutup mukanya. “hmmm…”

“Morning sunshine.”

Aoi yang selesa dengan posisi tidurnya membuka mata dengan luas mendengar suara yang Alex. Dia mendongak melihat muka Alex yang tersenyum dekat dengan mukanya. Dia baru perasan yang bantal yang dia peluk tu rupanya.. *gulp* dada Alex.

Aoi rasa keliru, kenapa Aoi tidur sebelah Alex? Setahu dia, mereka ada pasang dua kemah tapi kenapa mereka tidur di luar dengan selimut dan bersama?

Oh…. Baru aku ingat. Aku yang nak tidur dengan Alex di luar sebab nak nampak bintang. “Morning.”

“Best tidur?” Aoi mengangguk dengan senyuman manis membuat Alex mengeluh. “Baguslah tapi Alex tak boleh.”

Aoi blur, apa buat Alex tak boleh tidur? Sebab terlalu sejuk ke semalam? Dia okay pula tidur. Mungkin banyak nyamuk kot? “Kenapa?”

Alex terus bangun, alihkan pandangannya dari Aoi. “N-Nothing. Alex nak cuci muka dulu.”

Dia lari ke tepi tasik dan mencuci mukanya. Siapa tak boleh tidur kalau ada perempuan yang dia suka tidur dalam dakapannya dengan muka Cute dan defenceless? dia lelaki for pete's sake, lelaki mana tak tercabar kejantanannya apabila melihat seorang perempuan tidur.. TIDUR dalam dakapannya?! macam-macam boleh terjadi. Damn Hormones.

Alex menarik nafas dalam beberapa kali cuba tenangkan dirinya dan CUBA lupakan situasi semalam yang buat dia fikir yang bukan-bukan.

“Aoi lapar? Alex ada buat breakfast.” Soalnya setelah hatinya dah tenang dan mendekati Aoi semula.

>X<

Kembali ke bilik mesyuarat…..

“Apa? Aoi tak balik asrama?”

Sora mengangguk rasa risau dari semalam. “Time sekolah semalam aku ingat dia sibuk dengan kerja tapi… bila aku bangun tadi pagi, katilnya kosong. Di mana Alex bawa dia ya?”

Zack dengar dua bestfriend Aoi bercerita umpama racun lebah menyengat di telinganya. “T-t-tak balik?”

Hyomin yang pom belon yang juga mendengar cerita Sora dan Violet tersenyum dari telinga ke telinga. Dia tahu ke mana Mereka pergi. “Jangan risau, Alex bawa Aoi keluar sekolah ke tempat yang ‘Indah’. Ala, You know… tempat yang penuh dengan keindahan yang tiada tandingannya.”

Mereka semua memandang kearah Hyomin. Tempat indah? Keindahan yang tiada tandingannya? SERIOUSLY?!

Hyomin menahan tawanya dari bertaburan memandang muka dorang yang tertulis mereka memikirkan benda-benda kotor yang Aoi dan Alex buat.

Aily yang pom belon di sebelah Hyomin turut terkejut dan menarik Hyomin dekat dengannya. “B-Baik kau cakap Kak Aoi dan Senior Alex pergi mana sebelum aku sembelih Senior Alex.”

Hyomin tertawa kecil. “Ke Enchanted mountain, jangan risau lah, nothing happen.” Bisiknya hanya bagi Aily yang dengar.

>X<

Aoi dan Alex berada di atas Philip dalam perjalanan ke destinasy mereka seterusnya sambil menikmati suasana di sekeliling mereka. Alex sekarang berada di depan dan Aoi di belakang Alex.

“Bila kita balik Sekolah?” Aoi soal apbila dia terfikir tugasnya sebagai penolong Setia. Esok, ketua sekolah kena hantar laporan minggu ni, takut tak sempat check pula.

“Jangan risau. Selepas satu surprise ni kita balik lah.” Sahu Alex. “Dan, jangan fikir pasal kerja untuk sehari ni boleh?”

Eh? Cam mana dia tahu aku fikir pasal kerja? “Urm… okay. Apa surprisenya?” 

Alex berputar ke belakang dan menjentik dahi Aoi sebelum kembali pandang depan. “Ia takkan jadi surprise kalau Aoi tahu kan?”

Aoi mencebik. “Clue?”

“Midnight.” Jawabnya ringkas.

“Tengah malam? Surprise tu time tengah malam ke?”

Alex mengangkat bahu dan buat muka innocent. “Entah. Itu je yang Aoi boleh tahu.”

Isshh… kedekut desis hatinya tapi dia tersenyum tidak sabar nak tahu apa lagi kejutan dari Alex.

Selepas kekalahan Black, dia akhirnya dapat tenangkan diri dari semua masalah berkaitan dengan mamanya dan rahsia buku tersebut. Dia akhirnya dapat menjalani kehidupan biasa seperti pelajar perempuan yang biasa. Jika, rahsianya sebagai anak Permaisuri biru tak terbongkar.

Kalau lah terbongkar, mungkin dia dan adiknya akan di kurung di dalam rumah agam tu selama beribu tahun meninggalkan rakan mereka, orang yang tersayang selamanya…

Aoi mengeratkan pelukan di belakang Alex membuat Alex hairan. “Kenapa ni Aoi?”

AOi menggeleng. “Nothing. I’m just happy.”

Alex tersenyum manis dan menepuk tangan Aoi dengan lembut. “me too.”

Mereka teruskan perjalanan mereka sambil cerita kosong dan juga usikan Alex serta menikmati khazanah alam di sekeliling mereka.

-langkau masa ke tengah malam-

Alex menolak daun besar di hadapan mereka memberi laluan kepada Aoi untuk melihat sesuatu di sebalik daun yang menghalang itu. “We’re here.”

Mata Aoi terbeliak besar melihat sebuah jambatan di hadapan mereka yang membawa ke tengah  tanah kecil yang hanya ada pokok besar di atasnya.

Pokok tu bukan sebarangan pokok, kulitnya berwarna ungu begitu juga dengan warna daunnya. Cahaya kecil keluar masuk dari lubang pokok tersebut dan suara-suara kecil kedengaran. Ia sangat indah melihat cahaya kecil bak kelip-kelip bermain dalam suasana malam itu.

Ini lah tempat yang Aoi nak lihat sepanjang hidupnya. Ini ialah, Fairy lair.

Aoi merasakan sepasang tangan memeluknya dari belakang. “Happy birthday, Love.” Bisiknya di telingan Aoi membuat dia naik merah.

Alex memutar badan Aoi kearahnya dan mencium dahi Aoi. “Sekrang untuk surprise kedua.”

“Surprise kedua?”

Alex mengangguk dan menyeru penyapu terbangnya. “Ia di Sekolah.”

>X<

“Mereka dah nak sampai!” Jerit Leiya masuk kedalam bilik mesyuarat mengumumkan berita penting kepada mereka.

“Great! Tak sabar aku nak party!” Jerit Joan gembira membuat yang lain tertawa.

“Harap tiada party pooper lagi.” Senior Jeff memandang kearah Night dalam dakapan Aily. “Kau dengar ke Nightwalker?”

“Bark!” marah Night. Dia mengaku dia buat tapi janganlah ungkit, dia buat cam tu sebab korang tak bawa dia join sekali.

Mereka semua berborak sementara menunggu Aoi danAlex datang. Banyak topic di naikkan seperti,cam mana riaksi Aoi kalau dia tahu surprise party mereka, Di mana Alex bawa lari Aoi selama dua hari ni dan Cabaran yang mereka dapat selama bina party tu.

“kejap!”

Mereka semua terdiam dan memandang kearah Violet yang tetiba menjerit.

“Mana Cake? Jun, bukan korang tanggungjawab atas kek ke?”

Mata Jun terbeliak bulat dan menepuk dahi. “Oh my, Cloud! Kenapa kau tak kasi ingat aku pasal cake tu!”

“Aku? Kenapa aku? Bukan Elli ke yang hias cake tu dengan Leiya? Mereka yang sepatutnya bawa.” Cloud tuduh mereka pula.

Elli menggeleng. “Tak bukan aku, Joan kata dia dan Kai akan bawa nanti.”

“Apa? Dari mana kau dengar tu?” Soal Joan pula. “Aku cakap aku dan Kai datang untuk nampak cake bukan bawa kek.”

“Jadi, tiada siapa yang bawa cake ke sini?” Soal Hyomin cemas dan memandang team memasak. “Jadi cake tu masih lagi di dapur?”

Mereka berlima mengangguk.

Aily pemalu bertukar jadi Aily ganas. “What?! Kak Aoi dan Alex sampai dalam masa lima minit dan nak patah balik ke dapur sekolah, kembali ke sini semula nak makan 10 minit! Apa kita nak buat? Birthday party takkan lengkap tanpa cake!”

>X<

Aoi dan Alex akhirnya tiba di perkarangan sekolah dan mendarat dalam pejabat Aoi. “Aoi tak pernah kunci tingkap ke?”

Aoi menggeleng sambil betulkan rambutnya yang rosak akibat angin. “Tak kenapa?”

“Cam mana kalau ada orang masuk dan selongkar rahsia sekolah?” Soal Alex sambil menutup tingkap tersebut dan menguncinya. “Kita taknak itu berlaku so, lain kali jangan buat lagi.”

Aoi memutarkan bola matanya. “baiklah mak.” Sweet tapi overprotective sangat Alex ni. Sama seperti orang tua.

“M-Mak?” Tua sangat ke aku di panggil mak dan Aku lelaki desis hatinya tak puas hati.

Aoi menjelir lidah dan bergerak ke pintu pejabat. “Cepatlah, Aoi nak tahu surprise ke du-”

Aoi terkejut apabila Alex memutarnya secara paksa dan cium dia di bibir. “Kalau Alex mak Aoi, Alex takkan buat cam tu.” katanya dengan nada separuh berbisik. “Kalau Aoi panggil Alex cam tu lagi, jangan salah kan Alex apa yang Alex akan buat kat Aoi nanti okay?”

Aoi naik merah dan mengangguk. Dia tak tahu nak cakap apa. Nak balas tentu menyesal nanti jadi, baik diam.

Alex tersenyum dan mengusap rambut Aoi. “Good Girl. Dah, Jom ke bilik mesyuarat.”

Alex mengenggam tangan Aoi dan menariknya turun ke lokasi surprise party Aoi.

“Tutup mata.” Katanya bila nak sampai ke lokasi mereka.

“Untuk?”

Alex memutarkan bola matanya. “Kan Alex dah kata jangan banyak soal?”

Aoi mencebik dan menutup matanya. “Puas hati?”

“Jangan intip.” Alex terus membuka pintu bilik mesyuarat apabila mereka sampai ke tempat itu dan mengarahkan Aoi berdiri di mana dia berdiri sekarang.

“Buka dalam kiraan tiga.” Kata Alex. “satu… dua… tiga!”

Aoi membuka mata.

“SURPRISE!! HAPPY 16th BIRTHDAY!!” sahut mereka semua.

Aoi terkejut dan terharu melihat semua ini. Jadi selama seminggu ni, inilah rancangan mereka sampai Aily sanggup korbankan diri beritahu skor ujiannya kepada Aoi. Untuk pertahankan Surprise party untuk dia. Semua orang ada di situ, Ketua sekolah, kawan-kawannya, the five Lords, Grum dan Pengetua, termasuk Messe.

Mereka melihat Aoi menangis membuat mereka risau. “Kau okay ke?” Soal Luhan.

AOi mengangguk dan tertawa kecil. Dia mengelap air matanya. “Aku happy. Thanks korang.”

Hyomin tersenyum dan menarik Aoi ke tengah mereka berdepan dengan cake. Cake? Mereka sempat bawa cake tu sebelum Aoi sampat? Cam mana? Thanks too Transportion Stone yang Grum pernah ajar kat mereka semasa latihan hutan larangan.

Alex menyalakan 16 batang lilin pada cake 2 tingkat itu. Dan mereka nyanyi lagu happy birthday kepada Aoi membuat B’day girl ni menangis sekali lagi.

“make a wish Aoi.” Sahut Salah seorang dari ketua itu.

“Wish aku dah di tunaikan.” Kata Aoi dengan tawa dan meniup lilinnya. Mereka semua bertepuk tangan.

Bermula setelah Aoi potong cake dan rasa cake tersebut. Thank goodness rasanya okay. Kegagalan buat cake sebanyak 3 kali berbaloi juga.

Mereka bersenda tawa dan berparty pada malam itu. Berseronok, menari mengikut rentak  music dan makan.

Aoi tertawa melihat gelagat Junki menari seperti robot. Dia memang tak pandai menari desis hati Aoi.

“Cik Aoi.”

Aoi memandang kearah Pengetua dan senyumannya pudar. “Ya?”

“Kamu boleh rahsiakan ke?” bisiknya dengan slamber supaya tiada siapa syak mereka bercakap secara rahsia.

Aoi tertawa melihat Junki jatuh terseliuh. “mungkin. Selagi tiada siapa bersuara, kami selamat.”

Pengetua mengangguk sambil tersenyum. “Jangan risau, kami sentiasa di sini menolong kamu.”

Aoi memandang kearah Pengetua. “Terima kasih.”

“Alright semua! Masa untuk bergambar!!” sahut hana meng’edgustkan camera. “Semua berdiri di belakang cake!”

Mereka semua bergerak mengambil posisi mereka dengan Aoi di belakang cake, sebelanya Aily dan Alex. Hana set timer 5 saat dan segera berdiri dengan mereka.

*Click* mereka post dengan formal.

*Click* mereka possing gila

*Click* satu lagi posing mengejutkan di mana mereka melihat Alex menarik Aoi untuk satu Ciuman di bibir.

“Alex!” jerit mereka semua, separuh tersenyum da nada beberapa orang marah. Pengetua hanya menggeleng melihat tebiat mereka.

“Apa? I love her.” Katanya slamber membuat muka Aoi naik merah.

Messe pula yang sentiasa berdiam diri di dalam bilik itu rasa cemburu. Dia bersembunyi sebagai barang  bisu lagi? Tak Adil!

“Eherm… Aoi.” Dia bersuara. “parti, party juga tapi laporan mereka dah siap ke?”

Mata Aoi terbeliak bulat dengar bisikan Messe. “Laporan?!”

Music terhenti mereka semua memandang kearah Aoi dengan riaksi yang sama seperti Aoi.

“Korang dah siapka laporan ke?” Soalnya tambah terkejut melihat wajah mereka sepertinya mereka lupa tentang tanggungjawab mereka.

Apa yang Aoi dapat? Hanya tawa sengih dan bersalah dari mereka semua.

Ini buat Penolong Setia yang skema itu menggeleng tapi tersenyum. “Oh well, kali ni di kecualikan.”

“YEAH!!”

“TApi!..” ada tapinya… “aku nak laporan tu hari isnin. No excuses!”

MEreka semua mengeluh. Kenapalah Aoi ni skema sangat? Time-time happy cam ni pun kena fikir laporan ke? Apa boleh buat, Aoi dah di lahirkan cam tu dan mereka terima dia seadahnya walaupun kekadang the pain in the neck.

Aoi hanya tertawa melihat muka murung mereka. Dulu dia kena buli dan sekarang dia buli mereka. Hwahwahwahwahwa…. Jangan main-main dengan Cik Aoi A.K.A Penolong Setia The Five Lords.

~The End~

Comments

Popular Posts