Ninth H.O.P.E


The Wizard of Oz apprientice

Ivy duduk di atas lantai diantara dua rak buku perpustakaan, beberapa lagi buah buku terngangah luas dihadapannya sementara dia mencatat pencariannya dengan dahi berkerut teliti. Dia menggigit kuku bila dia terjumpa perkataan kuno yang tidak dikenal dan menyumpah dalam diam.

Diaval muncul dari hujung laluan, baju serba hitam seperti biasa, rambut disikat rapi. Bunyi detakan kasut bergema diruang perpustakaan sehingga dia tiba di sisi anak jagaannya, menghulur senaskah buku pada si ahli sihir.

“Apa benda ni?” SOal Ivy namun tetap menerimanya.

“Dalam tu ada rekod jenayah yang pernah diberkas oleh tentera mangkat raja Uther, aku terjumpa wajah serupa Bloody Mary dalam tu. Time dia kecil.”

Ivy perhatikan Diaval untuk seketika, tidak percaya apa yang dia dengar dan segera membuka ke muka surat yang Diaval tanda. Wajah seorang budak kecil berambut pendek terpapar dihadapannya, wajahnya penat lesu, mata hijaunya membuktikan kesan betapa teruk peperangan berlaku pada zaman gelap atau ia bukti dari segala kejahatan yang dia pernah buat. Mungkin pada masa itu mereka lihat dia sebagai budak kecil yang terdesak untuk melakukan kejahatan, terpaksa kerana peperangan tidak memberikan sebarang kebahagiaan pada anak-anak kecil. Namun, melihat dari mata hijau yang tajam itu, Bloody Mary tahu apa yang dia buat, apa yang dia sedang libatkan dirinya.

“Maryan Tudor…” Itu nama sebenar Bloody Mary, agak tepersona melihat rekod jenayah wanita sihir itu. “Dia diberkas kerana beritahu Villain dimana terletaknya portal ke tempat persembunyian penduduk kampung. Di tangkap oleh…” Mata Ivy membesar. “Ayah?”

“Ditusuk panah Robin semasa dia melarikan diri. Pada masa tu jugalah Robin ditangkap dan dijadikan hamba orang-orang Nightmare.”

“Sebelum diberikan kepada Ibu sebagai hadiah dari Rumplestiltskin…” Ivy mengangguk faham. “Dia buat seperti itu kerana balas dendam henchmennya ditangkap ke?”

Diaval mengangkat bahu tak tahu. “Selepas Bloody Mary ditangkap, dia diberikan hukuman membersihkan sisa-sisa kawasan perkampungan tapi dia berjaya melepaskan diri. Selepas itu…” Diaval membuka lembaran seterusnya menunjukkan segala rekod kelibat Mary dari pantauan tentera Mangkat Raja Uther. “Dia dilihat merata tempat, tapi tidak melakukan sebarang jenayah besar. Bagi mereka dia hanya cuba melarikan diri dari tentera dan biarkan sahaja dia. Dunia sudah cukup terseksa dan budak kecil bukan satu ancaman bagi mereka.”

“Namun, lihat apa jadi sekarang.” Ivy berdecit, tidak boleh salahkan sangat tentera-tentera dahulu kerana biarkan Bloody Mary terlepas begitu sahaja. “Kau pasti ke ini Bloody Mary yang sebenar?”

Sekali lagi Diaval mengangkat bahu. “Aku pernah tengok muka budak ni je tapi aku tak pasti kalau ini betul-betul Bloody Mary atau budak ni kebetulan ada nama serupa nenek sihir gila tu.”

“Kau rasa Camelot ada simpan rekod tentang Maryan Tudor selepas peperangan? Seperti rekod kematian dia?”

“Kau boleh minta tolong dengan Hansel pecah masuk Istana. Aku pasti semua rekod tu ada di sana.” Kata Diaval dan mendapat senyuman nakal dari Ivy. “dan tanya Wizard Merlin juga pasal Maryan Tudor tu.” Cadang Diaval. “Setiap ahli sihir jahat, tak kira muda atau tua akan berdepan dengan the Great Wizard Merlin untuk pengadilan. tapi… aku tak rasa orang tua tu ingat, beratus ahli sihir kena pengadilan masa tu. Kalau dia ingat, psati dia tahu siapa Bloody Mary dari awal lagi.”

“Mungkin… dia perlu sedikit peringatan?” Ivy mengangkat bahu pula. “Dia tua tapi tak nyanyuk. Gelaran tu bukan sekadar perhiasan D.” Ivy meletak buku rekod itu ketepi dengan puas hati. “Nampaknya pencarian kita ni hari takda lah sia-sia.”

“Kita Duo paling hebat didunia.” Diaval mengangkat tangannya dan Ivy menamparnya dengan girang. “So, apa je kau dapat?”

“Seperti yang kita jangka, tiada cara untuk hapuskannya tapi tidak bermaksud ia tidak boleh dipindah—” Ayatnya mati seperti mana ekspressi wajahnya menegang. Jari diketip menutup kesemua buku bacaan yang di abaca sekali mengubah judul pada muka buku itu.

Bunyi detakan tapak kasut berbunyi beberapa kali sebelum empunya kasut muncul dihadapan mata. Seorang lelaki berambut perang gelap, bermuka petak berdiri tidak jauh dari Ivy, Dia berpakaian formal dengan tongkat ditangannya. Seekor burung hantu dibahu kanan. Lelaki itu merenung muka Ivy dengan tajam.

Diaval menolong Ivy bangun untuk berdepan dengan lelaki tersebut sebelum dia mengutip buku-buku Ivy.

Ahli sihir muda ini memandang lelaki itu sekali lagi, dari atas ke bawah, dapat merasakan aura magic yang kuat dalam dirinya. Dan tongkat didalam tangan itu bukan sebarang tongkat. Ia tongkat sakti.

“Dan… kau siapa?”

Lelaki itu juga meneliti Ivy dari atas hingga bawah sebelum sebuah tarikan sengih pada bibirnya. “Kamu, pemegang kayu sakti apprientice? Enchanted patut berdoa lebih banyak sekarang kerana segala harapan dah punah.”

Excuse me?”

“Aura kamu tak stabil Cik Ivy, kamu boleh sembunyikannya tapi bukan pada saya.” Lelaki itu membuka sarung tangannya dan melambai diatas buku yang Diaval pegang. Judul buku itu berubah ke asal. “Sudah tentu. Hex and curses? saya betul, Madam Glinda salah sangka pasal kamu. Kau tetap Vicious.

Sepantas kilat, kayu sakti Ivy menyucuk leher si lelaki, mata hijau Ivy bercahaya seperti bajunya membarakan aura panas. Tangannya menggeletar dari menahan segala kudrat untuk tidak letupkan kepala lelaki biadap itu.

“Kau siapa untuk nilai kau?”

Lelaki itu tidak kelihatan gentar langsung, dia tertawa kecil sambil menolak kayu sakti Ivy ketepi dengan tongkatnya, tapi Ivy bertegas. “Saya Circe Trude dan ini Hoot. Ahli sihir dari Kerajaan Oz.” Dia mengguna tangan yang bersarung untuk memaksa kayu sakti itu dari lehernya. “Anak murid Madam Glinda.”

Kening Ivy ternaik, memandang Diaval yang juga terukir penuh tanda tanya pada wajahnya sebelum memandang Circe Trude. “Dan tujuan kau untuk menghina aku ialah?”

“Itu bukan satu hinaan Cik Ivy.” Katanya. “Ia fakta.”

“Ia bukan fakta jika kau tidak boleh membuktikannya.”

“Para saintis juga tidak dapat membuktikan bagaimana magik berfungsi.” Balasnya balik hanya untuk mendapat renungan maut Ivy. “Tujuan saya datang kerana seruhan dari Mentor saya dan juga untuk melihat Cik Ivy the Devil yang terkenal diseluruh Enchanted. Saya mengaku, kamu kelihatan lebih cantik dari lukisan-lukisan para artis.”

“Pujian tidak memaafkan kata-kata kau, Encik Circe.”

“SAya tiada niat untuk meminta maaf atas fakta Cik Ivy.” Circe menarik sengih. “Juga, saya datang kerana Madam Glinda ingin saya menguji had magic kamu dengan kayu sakti apprientice.”

“Aku tak perlukan seorang amatur untuk uji kekuatan aku—

“Ia salah satu pengajaran Madam Glinda. Mengapa? Adakah Cik Ivy takut yang Cik Ivy tidak dapat mengawal kayu sakti itu terbukti atau Cik Ivy takut seorang amatur berjaya mengalahkan Cik?”

Ivy menyentuh dadanya, terkilan dengan ayat lelaki biadap—Dia Ivy the Devil, Apprientice wirzard Merlin yang memiliki kayu sakti Apprientice—“Kau patut jaga mulut kau Encik Circe, jangan sampai ia memakan diri kau sendiri.”

“Adakah ini bermaksud Cik Ivy menerima—

“Ya! Di mana kau nak mula?”

Circe sekali lagi menarik sengih, terhibur betapa senangnya untuk mengugut ahli sihir itu. “Sila ikut saya Cik Ivy.”

>X<

“Baiklah, sesiapa terangkan pada saya mengapa kelas saya dibatalkan tanpa pengetahuan saya?” Soal Zorro bercekak pinggang melihat kesemua 20 pelajarnya yang berdiri ditepi padang latihan. “Mengapa kamu semua berada di sini dan bukan berlatih??”

Hansel menuding jari ke tengah-tengah padang dimana Ivy the Devil sedang berdiri bersama lelaki yang tidak dikenali. “Nampaknya The Devil buat hal lagi.” Hansel mendongak ke udara melihat dua ekor burung; gagak dan burung hantu berputar diatas mereka. “Dan pengakhiranya pasti buruk dari selalu.”

Zorro mengangguk faham. “Baiklah semua, kembali kedalam istana untuk keselamatan.” Arahnya sebelum menjerit kearah dua ahli sihir ditengah padang. “JANGAN TERBAWA-BAWA SEHINGGA HANCURKAN SELURUH GRACIOUS!”

“Dengar tak tu Cik Ivy? Jangan hilang kawalan dan bunuh pelajar Gracious pula. Kamu hanya memberikan saya lebih banyak kerja dari apa yang saya ada sekarang.” Circe membuka kedua sarung lengannya, seluk kedalam poket seluar sebelum membuka butang kot, menyenangkan dia bergerak.

Ivy berdecit. “Kau silap untuk pandang rendah pada aku Encik Circe. Itu satu kesilapan yang sangat besar.”

“Dari apa yang saya dengar, kamu seorang yang panas baran, suka bersikap melulu, bertindak mengikut suka hati kamu dan tidak pernah mendengar nasihat sesiapa, bangga diri, hidung tinggi dan dah tentu, buruk perangai pada pengajar kamu…” Katanya mengira mengguna jari. “dan saya menilai dari apa yang saya lihat, dan saya lihat kamu berperangai tidak berbeza dari seorang budak lima tahun.”

“Jangan menilai buku dari kulitnya Encik Circe.” Ivy berdiri dalam posisi, namun Circe masih berdiri selamba di tempatnya. Ivy tidak menyoal kenapa. “Apakata aku beritahu kau siapa aku dengan cara perkenalan para ahli sihir?”

“Dipersilahkan Cik Ivy.”

Melihat Circe mengangguk setuju, Ivy terus bertindak, matanya bercahaya dan melontar dua tiga serangan kuat membuat Circe Trude bergelut untuk mempertahankan diri, serangan terakhir menolak dia kebelakang dua tiga langkah.

Ivy pula menarik sengih melihat ekspressi wajah anak murid Glinda the Good. “Terkejut encik Circe?”

Lelaki itu membetulkan kot dan rambutnya semula. Kembali berdiri tenang. “Nampaknya saya tak perlu berlembut dengan kamu memandangkan kamu serious.”

“Aku tak pernah main-main dalam perlawanan.”

“Saya perasan tu Cik Ivy.” Balasnya. “Baiklah, mari kita mulakannya sekali lagi.”

“Dipersilahkan Encik Circe.”

Kali ini Circe Trude mengambil langkah pertama dengan melontar jampi paralyze namun ditepis mudah oleh Ivy dan dengan serta merta Ivy menyerang balas. Circe mengelak, hanya beberapa milliliter jauh dari wajahnya dan ini sangat mengejutkan bagi Circe. Laju dari yang dia jangka.

“Aku pasti kau tak pernah berlawan dengan nyawa kau jadi taruhan betul? Setiap latihan diberikan adalah diantara hidup dan mati, samada kau yang mati atau kawan latihan kau yang mati. Kau dibunuh atau kau jadi pembunuh.” Ivy melontar satu lagi serangan, Circe membina jampi pendinding, menolak dia beberapa inci kebelakang. “Jikalau kau ingin menguji kekuatan aku, kau patut bersedia untuk mati ditangan aku sebab aku tidak pernah teragak-agak untuk membunuh.” Satu serangan kilat yang berjaya melontar Circe terpelanting kebelakang.

Ivy mengambil langkah mendekati Circe tapi segera mengundur diri bila tanah di kakinya jatuh kedalam lubang. Dia kembali memandang Circe yang tertawa kecil, bangun dan mengelap darah yang mengalir di celah bibirnya.

“Erti kata lain kamu akan lakukan apa sahaja untuk menang.” Circe arahkan tongkatnya kearah Ivy. “Saya dah berjaya lihat dimana kelemahan kamu Cik Ivy. Terima kasih.”

“Apa?—

Lelaki itu terus menyerang tanpa beri sebarang peluang dengan menyeru akar pokok dari tanah membelit seluruh tubuh Ivy membuatkan dia terjatuhkan kayu saktinya sendiri. Circe pula mengambil langkah mendekati Ivy yang terperangkap.

“Saya tidak menafikan yang saya kagum melihat kekuatan magic kamu dan keupayaan kamu mengawal kayu sakti ni lebih baik dari saya sangka. Namun seperti yang saya katakana tadi, kamu bertindak melulu, tidak mendengar nasihat orang dan bangga diri. Inikah ahli sihir yang akan melindungi Enchanted dari malapetaka suatu hari nanti? Ahli sihir yang akan mengganti tempat The Great Wizard Merlin?” Circe Trude membetulkan pemakaiannya semula, memakai sarung lengan sebelum mengangkat kayu sakti Ivy the Devil. “Sebuah kayu sakti yang cantik. Kuasa yang sangat luar biasa tapi di sia-siakan pada ahli sihir seperti kamu.”

Ivy bergelut cuba melepaskan diri. Circe hanya menggeleng, memetik jarinya dan akar-akar itu melepaskan Ivy sebelum dia hulurkan kayu sakti Ivy semula. “Serangan kamu guna kepada saya sangat merbahaya digunakan dikawasan Sekolah ni Cik Ivy. Ia boleh terpantul bila di elak dan jika saya tidak plan arah mana saya ingin menepisnya pasti hancur dinding bangunan A Gracious. Bukankah saya kata berhati-hati? Kamu kena pilih jampi yang sesuai bagi situasi yang sesuai, siapa tahu nanti serangan kamu akan membunuh nyawa yang tidak bersalah. Saya tidak tahu apa kamu lalui di Vicious tapi di Enchanted bukan sahaja nyawa diri kamu sendiri kena jaga tapi nyawa orang sekeliling, nyawa orang yang kamu ingin selamatkan.”

“Selain dari itu, kamu juga memandang rendah pada saya. Hanya kerana saya tidak mempunyai kayu sakti apprientice, itu tidak bermaksud saya tidak boleh mengalahkan kamu. Kamu tidak sedar yang saya dah jatuhkan beberapa benih ajaib ketanah dimana saya tahu kamu akan berdiri.”

“Kau dapat baca pergerakan aku?” Ivy menyimpan kayu saktinya dan mengusap lengannya yang meninggalkan kesan.

“Saya belajar dari yang pakar.”

“Glinda the Good?”

Circe Trude menggeleng. “Mangkat The Great Wizard of Oz.”

Ivy ketawa pahit. “Mustahil, orang tua tu dah mati lama dah. Takkan kau belajar dari dia dari umur kau… berapa? 5, 6 tahun?”

“12 tahun Cik Ivy.” Circe bersiul, memanggil burung hantunya kembali. “Saya hidup dibawah jagaan dia sehingga Madam Glinda ambil saya untuk sambung belajar magic pula bersama dia.”

“Oh, jadi kamu ditakdirkan untuk menjaga Kerajaan Oz, macam tu?”

“Juga seperti kamu ditakdirkan untuk menjaga seluruh Enchanted.”

Ivy hanya bunyikan lidahnya sebelum memanggil Diaval mendarat di tangannya.

“Adakah itu juga companion kamu?”

“Tak, dia lebih kepada penjaga.” Kata Ivy dan letak diaval di bahunya juga. “Dan burung hantu tu?”

“Dia seorang peneman. Dia mata dan telinga saya bila saya ingin dia cari maklumat untuk saya.”

“Dia boleh berubah menjadi manusia?”

“Kamu ingin melihatnya dalam bentuk manusia?”

“Boleh?” Soal Ivy balik dan Circe Trude mengangguk.

Burung Hantu itu terbang dari bahu Circe sebelum Circe memetik jarinya mengubah ia menjadi seorang wanita bergaun kelabu dan bertopi kecil menghiasi rambut hitamnya. “Salam perkenalan Cik Ivy.” Sahutnya lembut sambil tunduk hormat.

Ivy tersenyum kecil. “Cantik. Tapi tak secantik Diaval.”

Diaval tidak pernah rasa bangga mendengar pujian itu datang dari mulut anak jagaannya, tambahan muka terkilan dari Circe Trude dan burung Hantu bernama Hoot.

>X<

“Abang nak ke mana?” Gretel melihat Hansel menunggang kuda pemberian Putera George, si adik segera memegang tali kuda itu untuk menghalang abangnya bergerak pergi tanpa penjelasan yang jelas seperti selalu.

Hansel mengeluh kecil. “Memandangkan kelas dibatalkan, abang nak kembali ke istana untuk selesaikan urusan the believers. Kau tahu apa nak buat kan?”

Gretel mengangguk. “Encik Trude masih belum selesai urusannya dengan Ivy, mengetahui Ivy entah berapa lama dorang akan bertempur.” Gretel memutar bola matanya, kenal sangat kawan dorang satu tu. “Abang rasa Jackie ada di Istana sekarang?” soal Gretel melihat Hansel menegang dan dia kecilkan matanya, musykil. “Abang…”

Hansel berikan senyuman yang menenangkan, cuba yakinkan Gretel apa sahaja yang dia fikir tidak betul. “Gret, aku dah lambat ni. kang tak sempat nak balik untuk kelas petang ni—

“Cut the crap. Jack berkelakuan pelik sebelum Putera George benarkan dia pergi ke Eidolon—dan tiga bulan di Eidolon hanya untuk memantau dan buat laporan agak pelik kan? Abang tahu tak dia ke mana sebenarnya?”

“Entah la, tu aku nak pergi Istana berharap jumpa dan tanya dia menghilang ke mana.” Hansel mengusap rambut Gretel, kasar. “Mungkin durjana tu akhirnya jumpa bakal bini dia dan kahwin senyap-senyap.”

“Kiamat dunia baru aku percaya ada perempuan didalam hidupnya melainkan ‘taat setia seorang satria kepada raja’nya tu.” Gretel tergelak. “Apapun, sampaikan salam Gret pada dia dan update kemana dia menghilang berbulan. okay?”

“Roger that, ma’am.” Hansel salute dan dia bertolak pergi, meninggalkan Gretel yang hanya boleh menggeleng sebelum kembali ke Academy.

“Pastikan dia berada di hadapan Gracious petang ni.” Pinta Gretel pada pekerja bangsal kuda di pintu keluar.

“Baiklah Cik Gretel.”

.

.

Dua bilah pedang bersilang kuat, memantulkan serangan mereka semula dan kedua pihak pantas menghantar satu lagi hayunan, namun salah satu membatalkan serangannya untuk mengelak.

Musuh berambut perang tersenyum sengih. “Mengapa teragak-agak tuanku?”

Louis membelakangkan diri, meletakkan jarak diantara mereka. Bernafas dengan berat sambil mengelap peluh di dagunya. Sebuah senyuman nakal juga terukir pada bibir Putera ini. “Ia hanya sesi panaskan badan Jack, tak perlu nak serius.”

“Oh ya?” Jack ketawa. “Atau Tuanku menyimpan tenaga untuk bertemu dengan seseorang ini malam?”

Louis terdiam untuk seketika sebelum menggeleng dengan usikan Jack. “Sampai bila Beta perlu bertahan dengan usikan kamu ni Jack? Dah berbulan.”

Jack turunkan posisi pertahanannya, senyuman terhibur memenuhi pipinya. “Ia satu berita yang menggembirakan Tuanku. Selama ini saya ingatkan tuanku… sukakan orang sama jantina.” Jack segera mencapai tuala yang dilontar kuat pada Jack, terlalu seronok mengusik. “Dan siapa sangka Tuanku minat perempuan ganas. Saya mengaku, Cik Ivy sememangnya menawan.”

“Kamu tahu beta tidak mencintainya kerana susuk badannya kan?”

“Itu membuatkan saya bertambah musykil. Namun, Dia bertuah mendapat Tuanku.”

“Beta yang bertuah mendapat dia.” Sahut Louis lembut, mendapat tepukan di bahu oleh Jack, mengajaknya masuk kedalam istana. “Macam mana dengan kamu? Selama tiga bulan menghilangkan diri. Pastinya ada berita gembira kenapa kamu menghilang begitu lama.”

Jack tergelak segan. “Sebenarnya… Ya, saya sebenarnya menjalankan misi saya untuk menawan hati seorang wanita Eidolon.”

Mata Louis membulat, Sir Jack, Satria mulia Putera George Pendragon rupanya mempunyai kehidupan lain selain kehidupan kesatriaannya! “Kau sukakan seseorang di Eidolon?! Patutlah kau hantar surat laporan je dari sana! Rupanya kau dah terpikat dengan anak dara Eidolon!” Louis ketawa besar membuatkan Jack tersipu malu.

“Tuanku, tak perlu la nak menjerit sampai satu istana tahu.”

“Ini berita menggembirakan!” Louis memeluk bahu Jack ketat. “Dan di sini aku ingatkan kau juga suka sama jantina, rupanya kau pergi menggoda anak dara orang dibelakang aku!”

“Apa? Jack pikat anak dara orang?? Damn…. Mulut Gretel masin kadang-kadang. Dunia memang dah nak kiamat.” Suara baru muncul dari belakang dan mereka berpaling melihat Sebuah senyuman asymmetry yang terkenal.

Jack ketawa besar, muka merah mengalahkan bendera Camelot berkibar diseluruh istana. “Oh korang berdua sama je! Mengejutkan sangat ke aku suka seseorang?”

“Lebih mengejutkan Putera George ada hubungan sulit dengan Ivy.”

“Oi.” Tegur Louis tidak sampai ke hati.

Hansel mengangkat bahu selamba. “Fakta Tuanku, tunggu sampai Gretel dapat tahu. Dia pasti menjerit sampai ke bulan.”

“Hm-hmm kau nak terus mengusik atau datang sini dan beri pelukan pada abang kesayangan kau ni?” Soal Jack sambil membuka tangannya.

“Aku suka perempuan.”

“aku pun, sekurang-kurangnya aku ada specific perempuan yang aku suka.” Balas Jack balik membuat Hansel menuding ‘okay kau menang’ pada Jack dan mengalah, memeluk Jack. “Aku tahu kau merindui aku.”

“Diam la Jack.” Hansel memukul belakang Jack beberapa kali sebelum melepaskan lelaki durjana itu. “Penyesalan besar peluk kau. Melekit dan berbau peluh!”

Jack ketawa dan mengusap rambut Hansel seperti mana Hansel selalu buat pada Gretel. “Diam lah budak!”

“Dah-dah, jom sambung di pejabat aku selepas kami berdua bersihkan diri.”

“Wajib.” Usik Hansel.

“Kau boleh naik dulu Hansel. Lepas tu kita korek cerita dari mamat ni. kenapa, bagaimana dan paling penting siapa perempuan yang berjaya pikat hati Jack si satria setia.”

Jack hanya boleh menggeleng dengan karenah mereka berdua. “Mengapa lah aku bagitau korang…”

“Sebab kau sayangkan kitorang.” Usik Hansel lagi sambil melontar kucupan manis dengan gediknya hampir terkena tendangan maut Jack. Nasib baik dia melarikan diri cepat.

Louis ketawa pecah perut dan heret satrianya pergi sebelum Jack sempat untuk mengejar Hansel. “Dah-Dah lah tu Loverboy.”

“Hey, aku tak perlukan nickname tu dari seorang loverboy juga.”

Louis membalas dengan gelakan yang lebih kuat.

>X<

(A/N: Setelah menghilang hampir setengah tahun... angah akhirnya ada masa untuk menulis semula *Sobs* I'm so happy dapat menulis and kongsi cerita dengan korang semua *SOBS* I don't deserve you peeps yang masih setia menunggu cerita angah. *lie down* *Try not to cry* *Cries a lot* anyways! See you in the next chappy!)

Comments

  1. Waaa akhirnya. Ada jugak n3 baru . Huhuhu. Lama sungguh angah menghilang. Papepun best laa angah macam biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai awakkk!!! betul2 angah menghilang lama sangat! ni tak boleh jadi ni, kena bagi korang plot2 yang best sekarang. hahahahaha Apapun, thanks sebab masih stick dengan citer angah selama ni~~ *Sobsss* you are the best love *SOBSS* and harap korang akan lagi enjoy with the next chapter! *Hug&kisses*

      Delete
  2. Huhu angahh. Lamanya menyepi. Kemanakah kamu menghilang. Rindu Ivy dengan Louis

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts